HUSQVARNA ADRIA BIKE SERIES

19.02.2025

NOVA PRAVILA ZA E-BIKE KATEGORIJU – SVI SUDIONICI IMAT ĆE TAHOGRAFE

E-bike kategoriju na maratone Husqvarna Adria Bike Series uveli smo još davne 2017. godine i bili prvi na ovim prostorima (a i šire) koji su prihvatili sve one koji obožavaju bicikl i vožnju biciklom i pri tome nemaju problem poslužiti se motorom.

U međuvremenu, popularnost e-bikea porasla je do neslućenih razmjera, a i broj sudionika u e-bike kategoriji povećao se do rekordnih stotinjak sudionika u 2023. na Krk ’n’ Rollu. No, uz porast popularnosti, rasle su i tehnološke mogućnosti, pa su danas lako dostupne mnoge vrste čipova, što softverskih što hardverskih, koji zakonski limitiranu asistenciju elektromotora do 25 km/h skidaju i omogućavaju da asistencija motora ide i preko 25 km/h.

U pravilima za utrke Adria Bike Seriesa, jasno je navedeno da bicikli moraju biti limitirani na asistenciju do 25 km/h. No, proteklih godina bilo je stvarno puno pritužbi na pojedine sudionike koji su po riječima drugih natjecatelja imali skinute limitatore i bili brži. I to osjetno brži… Posebno na dionicama gdje takva asistencija ima svoj učinak, odnosno na ravnim dijelovima i uzbrdicama. S obzirom na izuzetno modernu tehnologiju “čipiranja” elektromotora bicikala i na tehničke zahtjeve za detaljnu provjeru svih bicikala (gotovo nemoguće bez otvaranja motora), odlučili smo se za staru i provjerenu metodu kontrole brzine – TAHOGRAFE.

Što su tahografi? Tahograf je uređaj koji se koristi za snimanje podataka o vožnji vozila, posebice kod teretnih vozila i autobusa. Njegova glavna svrha je pratiti i bilježiti radno vrijeme vozača, uključujući vrijeme vožnje, odmor, brzinu vozila i pređeni put.

S obzirom na to da za bicikle tahografi ne postoje, svi sudionici e-bike utrke od ove godine bit će opremljeni kamionskim tahografima instaliranima na stražnjoj osovini.

Molim?
Šalimo se.

Ipak, nema nam nikakvog smisla rastavljati motore da bi otkrili tko se služi nedopuštenim trikovima na našim rekreativnim utrkama, i to u kategoriji e-bikeova koja bi trebala služiti popularizaciji bicikla, vožnje biciklom i čitavog predivnog svijeta koji otkriješ kad otkriješ bicikl.

Stoga, od ove godine ipak mijenjamo pravila u e-bike kategoriji (ali ne s tahografima). I dalje će svi sudionici e-bike utrke startati zajedno, svi će imati startne brojeve i mjerenje vremena, ali neće biti medalja, pobjednika i proglašenja. Neće biti niti famoznog “hendikepa”, bit će samo dvije kategorije, i to Muškarci i Žene.

Novost koju uvodimo je “Golden time”, odnosno Zlatno vrijeme.
Što je zlatno vrijeme?
Zlatno vrijeme je vrijeme koje će trebati postići, odnosno prestići da bi sudionik bio proglašen Zlatanom ili Zlaticom. Svi koji to uspiju, bit će na proglašenju prozvani na “stage” i pokupit će svoju simboličnu nagradu za postizanje ovog ostvarenja, dobit će zajedničku fotografiju i svojih 5 minuta slave.

A kako će se odrediti Zlatno vrijeme?

U principu jednostavno. Zlatno vrijeme bit će ono vrijeme koje na istoj stazi postigne najbrži natjecatelj, ali u kategoriji “klasičnog” bicikla, dakle bez elektromotora. Za kategoriju Muškarci uzimat će se najbolje vrijeme muškaraca, a za kategoriju Žena vrijeme najbrže žene.

Možda vam na prvu zvuči lako, no to je tempo vrhunskih biciklista i biciklistica koji dan za danom treniraju, pomiču vlastite granice i s nevjerojatnom predanošću ostvaruju rezultate. Probate li ostvariti “Zlatno vrijeme” shvatit ćete koliko su, zapravo, oni brzi.

Vidimo se na startu – s poštovanjem prema svima koji pošteno okreću pedale u svakoj kategoriji!

>> RAB ISLAND HERO 2025. MTB MARATON <<


ENGLISH VERSION